کیبورد لپ تاپ

کیبورد لپ تاپ

کیبورد لپ تاپ از قطعاتی است که کاربران بیشترین تماس را با آن دارند. به دلیل همین تماس زیاد است که در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. از خرابی‌های بسیار شایع کیبورد، ریختن مایعات روی آن است. علاوه بر این، کنده شدن دکمه‌های کیبورد نیز سهم قابل توجهی در خرابی های آن دارد.

اغلب کاربرانی که کیبورد آنها خراب شده است سوالات مشترکی در ذهن خود دارند.

  • کیبورد لپ تاپ چقدر قابلیت تعمیر دارد؟
  • پشت این صفحه کلید که مشاهده می کنیم چه شکلی است؟
  • آیا در صورتیکه یک ردیف از کلیدها کار نکند باید کل کیبورد را تعویض کنیم؟

قصد داریم در ادامه مطالب، به همه سوالات در مورد کیبورد لپ تاپ پاسخ بدهیم. ما را همراهی کنید.

کیبورد لپ تاپ

نحوه محاسبه هزینه تعمیرات کیبورد لپ تاپ

خوشبختانه کیبورد لپ تاپ جزو قطعات گران قیمت محسوب نمی‌شود. البته بسته به مدل لپ‌تاپ، قیمت کیبورد متفاوت است. به نظر می رسد، قیمت کیبورد در مدل‌های قدیمی ارزانتر بوده و در مدل‌های جدید گرانتر باشد. گاهی حتی رنگ کیبورد  نیز می‌تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد.

علاوه بر هزینه خرید کیبورد، اجرت تعویض آن را نیز باید در نظر گرفت. کیبورد بعضی از مدل‌های لپ‌تاپ  بدون باز کردن کامل قاب و به سادگی قابل تعویض هستند. لیکن غالبا مدل‌های جدید لپ‌تاپ دارای طراحی جدید بوده و برای تعویض کیبورد بایستی دستگاه باز شده و کیبورد که بصورت پیچ و یا پرچ پلاستیکی به قاب متصل هست را جدا نمود. مسلما هزینه اجرت تعویض کیبوردهای نوع دوم بیشتر خواهد بود.

البته بطور قطع همکاران بخش تعمیرات لپ تاپ ، پس از بررسی مدل دستگاه، نسبت به اعلام هزینه قطعه و اجرت تعویض آن اقدام خواهند نمود.

کیبورد لپ تاپ

نکات مهم در نگهداری از کیبورد لپ تاپ

نظافت کیبورد لپ تاپ
  1. برای تمیز کردن کیبورد، صرفا از دستمال کمی مرطوب استفاده کنید.
  2. از اسپری کردن مستقیم هر نوع مایعی (آب، الکل یا اسپری های تمیز کننده) به کیبورد جدا خودداری کنید.
  3. مراقبت کنید که نوشیدنی خود را نزدیک لپ تاپ و روی میز نگذارید.
  4. در صورتی که مایعات بر روی دستگاه ریخته شد سریعا لپ تاپ را خاموش کرده و باتری آن را خارج نمایید و به مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمائید.
  5. در صورتیکه بصورت دائمی کار تایپ انجام می‌دهید، کیبورد خارجی به پورت دستگاه متصل نموده و از آن استفاده کنید.
  6. بصورت دوره‌ای لپ‌تاپ خود را تمیز کنید و کثیفی بدنه را رفع نمائید.

دکمه‌های کیبورد لپ تاپ

خرابی‌های شایع کیبورد لپ تاپ

اگر کاور کلید لپ‌تاپ که حروف روی آن درج شده است یا یکی از دو عدد خار پلاستیکی زیر آن شکسته باشد، کلید به عنوان کلید معیوب محسوب می‌شود. خارهای پلاستیکی زیر کلید بسیار ریز هستند و احتمال چسباندن یا تعمیر آن بسیار کم است. علاوه بر این بهتر است بدانیم که قطعه یدکی کلید یا خارهای پلاستیکی زیر آن برای خرید وجود ندارد.

به عبارت دیگر در صورت خرابی کلید، تنها راه تعویض آن، پیدا کردن کیبورد داغی کاملا مشابه کیبورد معیوب است. در این صورت امکان تعویض دکمه خراب کیبورد با دکمه سالم از روی کیبورد داغی وجود دارد. البته پیدا کردن تعمیرگاهی که دقیقا مشابه کیبورد شما را بصورت داغی داشته باشد نیز امر دشواری است.

البته راه حل تعویض کامل کیبورد و تقبل هزینه آن همچنان وجود دارد و می‌توانیم با تعویض کیبورد لپ‌تاپ مشکل را برطرف نمائیم.

بررسی کلید Numlock

گاهی ممکن است کیبورد، حروف را به صورت جابجا تایپ کند. در این حالت قبل از هر کاری، کلید Numlock را بررسی کنید. اگر صفحه کلید شما دارای پد اعداد جداگانه یا همان جزیره نیست، روشن یا خاموش بودن این دکمه، در تایپ حروف تاثیرگذار خواهد بود. روشن بودن Numlock،می تواند موجب عوض شدن جای کلیدها با یکدیگر شود. در این شرایط حتی ممکن است برخی از کلیدها غیر فعال شوند. بنابراین پیش از اقدام برای تعمیر کیبورد لپ تاپ lenovo، حتما این کلید را چک کنید.

گاهی متوجه می شوید که کلیدهای یک ردیف عمودی و یا مورب یا یک ناحیه از کلیدها کار نمی‌کنند. بطور مثال کلیدهای EDC کار نمی‌کند و بقیه کیبورد سالم است. این ایراد اغلب با ریختن مایعات روی کیبورد بوجود می‌آید و در چنین شرایطی تنها راه حل مشکل، تعویض کیبورد است.

این ایراد اغلب با ریختن مایعات روی کیبورد بوجود می‌آید. بطور مثال با فشردن کلید R، مشاهده می‌کنید که حروف RT تایپ شده‌اند. در چنین شرایطی تنها راه حل مشکل تعویض کیبورد است.

در صورتیکه به هر دلیلی در مورد لپ تاپ خود نیاز به مشورت دارید قبل از هر اقدامی ،

                    لطفا و حتما از خدمات مشاوره فنی رایگان کارشناسان ما در تلیا سرویس استفاده کنید.

 

     تلفن تماس   88515083                                 واتس آپ   09034091360